ویژگیهای خاص  «کارو» 

الگوی «کارو» دارای ویژگیهایی است که بعضاً منحصر بفرد می باشند و آن  را متمایز می سازد. برخی از ویژگیهای بارز الگوی «کارو» از قرار زیر است:

  • جامعیت: «کارو» واقعاً جامع است. یعنی تمام بخشهای زندگی را در بر می گیرد. در بخشهای مختلف سایت ، جزئیات هر یک از بخشها شرح داده می شود. و این امر اثبات می شود که شما هیچ زمان مفیدی  را نمی یابید که واقعاً نتوان در هیچ یک از  بخشهای «کارو» جای نداد. اگر زمانی را نتوان در هر یک از این بخشها جای داد. این زمانها، زمانهای تلف شده می باشند و باید قویاً از آنها پرهیز نمود.
  • انسجام: هر یک از بخشهای «کارو» ابتدا به صورت منفک و سپس در ارتباط با یکدیگر بررسی شده است. وقتی که بخشها را در ارتباط با هم مورد بررسی قرار می دهیم، در واقع انسجام را رعایت نموده ایم. بدیهی است هر یک از بخشها در بخشهای دیگر تأثیر گذار است. به عنوان مثال، «ک» بر «ا» تاثیر گذار است.  
  • نوع : در «کارو» تنها به کمیت هر یک از بخشها توجه نمی شود. بلکه به نوع فعالیت ها نیز توجه می شود. به عبارت بهتر هدف تنها تعیین مقدار زمان و پولی  که به هر یک از بخشها اختصاص می دهیم نیست. بلکه، تعیین این نیز هست که طی هر یک از بخشها چه نوع فعالیتهایی انجام دهیم. تا بتوان واقعاً از هریک از بخشها حداکثر استفاده و لذت را کسب نمود. و کیفیت کل زندگی را افزایش داد.
  • کیفیت : در «کارو» به کیفیت انجام فعالیت ها نیز توجه می شود. این که فعالیتها در هر یک از بخشهای «کارو» با چه کیفیتی انجام شود، مهم است.
  • بهره وری: در «کارو» به بهره وری انجام کارها در هر یک از بخش های زندگی نیز توجه می شود.
  • بودجه بندی: در «کارو» مسایل مالی و بودجه نیز دخالت داده می شود. بدیهی است که اصولاً  بخش «ک» وظیفه اصلی ایجاد درآمد را برعهده دارد. اما این که درآمد را چگونه به طور مطلوب به بخشهای مختلف «کارو» اختصاص دهیم بسیار مهم است و  در تنظیم «کارو» مشخص می شود.
  • اهداف: در تنظیم «کارو» اهدافی دنبال می شود که در واقع اهداف زندگی است. برای هر یک از بخش های 4گانه «کارو» اهدافی تنظیم می شود. و اشخاص در راستای رسیدن به این اهداف، فعالیت ها را انجام می دهند.